Lansat en fanfare in luna iunie a anului 2012, gadgetul pare a fi o jonglerie scumpa pentru colosul american.
Chiar daca Microsoft a raportat cresterea rulajului cu 11% pe ultimul trimestru, adica o crestere de 19,9 miliarde de dolari, veniturile operationale abia au ajuns la 6,1 miliarde, in scadere cu 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Stirea n-a trecut neobservata, actiunile au pierdut 7% din valoare spre numultumirea actionarilor dar si a fondatorului Bill Gates.
Vanzarea unui milion de tablete de la lansare pana in prezent inseamna infim pe o piata tot mai aglomerata, o piata in care tablete au inceput sa fie concurate de phableta (hibridul dintre smartphone si tableta). Astfel, Microsoft trebuie sa se multumeasca doar cu 2% din intreaga piata a acestor dispozitive (in timp ce sistemul de operare Windows se afla pe 3,7% din piata).
Compania a prevazut scaderea afacerii cu tablete, nu mai devreme de luna trecuta anuntand o scadere importana a preturilor. Mai bine de 20% au taiat cei de la Microsoft din pretul versiunii Surface RT de 32 de GB (de la 499 la 349 de dolari), o scadere putin mai mare inregistrandu-se in cazul celor cu spatiu de stocare de 64 de GB.