Tehnologia a fost prezentata la IEEE Virtual Reality Conference de la Orlando, Florida, si se bazeaza pe eliberarea de mirosuri corespondente imaginilor de pe ecran chiar in zona in care apar aceste imagini.
Smell-o-vision, tehnologia care a fost prezenta pana acum doar in firmele SF, a fost dezvoltata de o echipa de japonezi de la University of Agriculture and Technology din Tokio si prezentata in cadrul unei conferinte despre realitatea virtuala care a avut loc la Ontario, in Florida. Ideea a mai fost pusa in practica in 1960 in cateva cinemtografe din New York, Los Angeles si Chicago, doar ca spectatorii s-au plans ca mirosurile veneau cu o oarecare intarziere fata de imaginile filmului "Scent Of Mystery".
Noul ecran are patru orificii in cele patru colturi prin care sunt eliberate mirosurile in functie de imaginile difuzate, mai ales de zonele ecranului in care apar obiectele "mirositoare". Folosind putere de emanare variabila si curenti de aer, mirosurile "se plimba" pe ecran in zonele in care "se plimba" si obiectele mirositoare.
Haruka Matsukura, conducatorul echipei care a lucrat la noua tehnologie nu este sigur ca aceasta va fi folosita pentru productia in serie, dar ar putea ajunge in muzee pentru o mai realistica prezentare a simularilor video, dar poate fi folosita si pentru reclame in care mirosul de cartofi prajiti sau hamburgeri sa-i faca pe consumatori sa... evident, cumpere. Mai mult. Mai repede.