Vezi comunicatul oficial
Studiul neuropsihologic arata efectele asupra creierului in timpul vizionarii de continut UHD pe televizoarele Samsung SUHD
► Televizoarele UHD ofera o experienta de vizionare cu 38% mai captivanta decat cele Full HD, conform studiului
► Telespectatorii simt ca fac parte din spectacol atunci cand urmaresc pentru prima data un continut UHD
► Utilizatorii sunt cu 20% mai atrasi de experienta de vizionare pe televizoarele UHD decat de cea pe cele Full HD
► Nivelul de procesare vizuala in timpul vizionarii unui meci de fotbal creste cu 62% atunci cand continutul este in format UHD
Experienta de vizionare pe un televizor de continut UHD este cu 38% mai captivanta decat vizionarea aceluiasi continut, dar in format full HD, conform unui studiu desfasurat de Samsung Electronics in colaborare cu Mindlab International.
Studiul neuropsihologic „Screen Sensation: The Ultra HD Effect” a examinat efectele psihologice ale vizionarii continutului video pe televizoare UHD versus cele FHD, pentru a evidentia beneficiile si avantajele tehnologiei Samsung SUHD TV. Tehnologia Full HD (cunoscuta si ca 1080p) reda de patru ori mai multe detalii decat formatul HD, in timp ce televizoarele UHD redau de patru ori mai multe detalii decat cele Full HD. Participantii la studiu, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, au fost monitorizati cu ajutorul unor electrozi, care examineaza detaliile electroencefalografice (EEG), activitati electrodermale si bataile inimii. Acestia au urmarit continut video de la furnizori precum Netflix sau meciuri de fotbal europene, atat la calitate UHD, cat si Full HD, iar pentru ca rezultatul sa fie cat mai clar, logo-urile televizoarelor nu au fost vizibile pe parcursul studiului.
Rezultatele arata faptul ca experienta de vizionare de continut in formatul UHD este mai captivanta decat cea in format Full HD, datorita mai multor factori precum implicarea crescuta (o masura asociata cu atractia fata de un anumit lucru), a procesarii vizuale si a puterii beta (o masura asociata cu concentrarea sau gandirea activa). Telespectatorii sunt mult mai captivati atunci cand urmaresc continut care afiseaza o calatorie cu roller coastere, oameni la cumparaturi sau seri in oras. in plus, vizionarea de continut pe televizoarele Samsung SUHD creste nivelul de atractivitate si ofera o implicare mai activa a telespectatorilor decat tehnologia Full HD.
De asemenea, participantii au experimentat o crestere de 62% a nivelului de procesare vizuala atunci cand se uita la un meci de fotbal pe un televizor UHD, ceea ce inseamna ca, in acest timp, creierul foloseste o capacitate mai mare pentru a procesa informatia vizuala. in schimb, aceasta capacitate ofera o reprezentare mai exacta si mai bogata in detalii a cadrelor.
In timpul studiului, participantii s-au simtit parte din spectacol atunci cand au urmarit pentru prima data un continut UHD pe un televizor Samsung SUHD. Telespectatorii s-au simtit mai implicati in actiunea de pe ecran, mai concentrati si mai atenti, televizorul Samsung SUHD fiind ideal pentru fanii filmelor de actiune care isi doresc o experienta de vizionare mai captivanta.
„Televizoarele Ultra High Definition sunt un progres major in ceea ce priveste experienta vizuala. Acest fapt a fost dovedit prin studiul pe care l-am desfasurat alaturi de Samsung. Este incredibil cum dezvoltarile tehnologice pot crea reactii psihologice semnificative si schimba felul in care ne raportam la continut si divertisment,” a declarat neuropsihologul Dr. David Lewis, presedinte Mindlab International.
Printre alte rezultate se numara si faptul ca participantii au fost cu 20% mai atrasi de continutul vizionat pe ecranele UHD decat de cel redat de ecranele Full HD, reactiile emotionale fiind pozitive. in plus, atunci cand au urmarit continut video pentru a doua sau a treia oara, telespectatorii care l-au vizionat in format UHD au fost cu 29% mai atrasi de actiune decat cei care l-au vizionat in format Full HD.
„De la evenimente sportive globale, la mult asteptatele seriale TV si filme de actiune, telespectatorii isi doresc sa aiba parte de o varietate de continut TV premium, disponibil pe ecrane mari, cu o luminozitate imbunatatita, de inalta calitate. Samsung este lider in dezvoltarea tehnologiilor TV, oferind cea mai buna experienta de vizionare posibila. Studiul scoate in evidenta beneficiile continutului premium, de calitate UHD pe televizoare cu specificatii tehnice avansate, precum modelele Samsung SUHD,” a declarat Michael Zoeller, vicepresedinte European Head of Visual Display, Samsung Electronics.
„Tehnologia UHD provoaca asteptarile telespectatorilor in ceea ce priveste calitatea programelor TV, iar ofertele noastre de produse reflecta dezvoltarea tehnologica a calitatii imaginii, a contrastului, a detaliilor si a luminozitatii. Realitatea televiziunii a devenit mai intensa, iar divertismentul mai captivant si mai atragator,” a declarat Neil Hunt, Chief Product Officer.
Televizorul curbat Samsung SUHD ofera cea mai buna calitate UHD a imaginii, a contrastului si a detaliilor, iar tehnologia Nano Crystal ofera precizie, culori vibrante si luminozitate. Imaginile par ca prind viata, oferindu-le telespectatorilor un nou tip de divertisment, mai captivant si mai atragator.