In 2009, aceasta cladire gigant care semnifica un simbol pentru puterea economica spaniola trebuia sa fie gata. Din cauza crizei insa, totul s-a oprit, iar astazi este un simbol pentru neputinta Spaniei de a depasi criza

Inainte de recesiunea mondiala, Spania, precum multe alte tari din lume, traia intr-un boom economic. Constructiile uriase, extrem de scumpe si proiectele indraznete, "vizionare", nu lipseau din agenda guvernului iberic, potrivit stirileprotv.ro.

Ceea ce trebuia sa fie insa un simbol al puterii economice a devenit o imagine perfecta a neputintei, instabilitatii si fragilitatii unei tari care, dupa startul recesiunii, s-a lovit de o criza sociala greu de anticipat, care a culminat cu un somaj record de 6 milioane de persoane (in luna aprilie a acestui an), adica 27.16% din numarul total al populatiei active.

Turnurile InTempo din Benidorm au fost ridicate de autoritatile spaniole pentru a reprezenta "viitorul stralucit al Spaniei", potenta economica si puterea unei tari care nu se astepta sa decada atat de mult, atat de repede.

Ca o ironie, dupa ce 47 de etaje au fost ridicate, arhitectii si inginerii spanioli au descoperit ca au uitat sa proiecteze un lucru esential pentru cea mai mare cladire rezidentiala din Europa: un lift.

Proiectul initial avea 20 de etaje, care odata terminate, cu tot cu lift, a fost extins inca 27 de etaje, la care inginerii au uitat sa-i adauge si un mijloc de deplasare pentru locatari. Astfel, in acest moment, nu mai exista spatiu pentru a putea fi montat un lift si echipamentul de motorizare corespunzator.

Cladirea InTempo trebuia sa fie deschisa in anul 2009, insa recesiunea a amanat finalizarea lucrarilor. In anul 2010, muncitorii au fost nevoiti sa lucreze timp de 4 luni fara sa fie platiti, iar liftul de serviciu construit de acestia pentru restul de 27 de etaje s-a prabusit in luna iulie a anului 2011, 13 muncitori fiind atunci raniti in incident.

Astazi, cladirea este terminata in proportie de 94%, iar 35% din cele 269 de apartamente au fost cumparate.

Acest "simbol al nebuniei", cum a fost caracterizat de catre ziaristii de la Daily Mail, nu este unic in Spania. Un alt exemplu recent al crizei profunde din Peninsula Iberica il reprezinta si aeroportul din Ciudat Real, de lanca Madrid, care a costat 1 miliarde de euro si care a fost inchis in 2012 din cauza lipsei de activitate. Pretul de vanzare a fost de 100 de milioane de euro.

Share articol: