Tsu, noua retea sociala, a devenit virala pentru ca isi imparte veniturile cu toti cei care posteaza
Facebook si Twitter au un nou motiv de ingrijorare. Lansata fara prea mare tam tam pe 14 octombrie, o noua retea de socializare promite sa le ameninte suprematia celor doi giganti. Reteaua se numeste Tsu si face exact lucrul pentru care Facebook si Twitter au fost criticate: in loc sa le ia bani utilizatorilor ca sa le promoveze mesajele, Tsu isi plateste userii pentru fiecare postare.
Modalitatea e simpla. Ca si celelalte retele de socializare, Tsu afiseaza reclame. Diferenta e ca 90% din banii primiti dunt distribuiti utilizatorilor. Astfel, creatorul initial al unui mesaj primeste jumatate din suma, primul utilizator care distribuie mesajul primeste si el 33,3%, urmatorul ia si el 11%, iar al treilea distribuitor inca 3,7%. Daca luam 100 de euro, de exemplu, cel care a scris postarea originala va primi 45 de euro (Tsu opreste 10%, adica 10 euro, iar acesta primeste jumatate din restul de 90%), primul utilizator care da share va primi aproape 30 de euro, al doilea aproape 10 euro, iar al treilea putin peste 3 euro.
Tsu planuieste sa isi recompenseze utilizatorii si in functie de cati prieteni pot atrage in reteaua sociala. Deocamdata, accesul se poate face doar pe baza de invitatie. Fiecare utilizator existent primeste un shortcode, asa ca, daca aveti prieteni deja inscrisi, ii puteti ruga sa va trimita link-ul de intrare, sau puteti folosi aceasta invitatie.
Tocmai datorita acestui sistem de recompense, reteaua a devenit virala la doua saptamani de la lansare, cu o rata de crestere de peste 20%, mult peste orice alta retea de socializare. Cu toate acestea, tocmai succesul sau fenomenal ar putea fi marele pericol.
Reteaua fondata de Sebastian Sobczak, Drew Ginsburg, Thibault Boullenger si Jonathan Lewin a primit o capitalizare de 7 milioane de dolari, dar a fost deja criticata pentru structura piramidala, de tip MLM, care ar putea atrage tocmai acel tip de utilizatori si continut nedorit pe Facebook , Twitter sau Reddit. Mai exact, meme-uri hilare, poze cu animale dragute si tot felul de prostioare menite sa aduca like-uri si share-uri.
Creatorul Tsu, Sobczak, a explicat insa pentru FoxNews ca a introdus filtre si limite tocmai pentru a preveni spam-ul . Utilizatorii sunt astfel limitati la maximul 50 de cereri de prietenie in asteptare pe o perioada de 7 zile, pot raporta continutul indecent sau spam-ul, iar mesajele care au fac abuz de hashtag-uri sunt limitate.
Am testat Tsu timp de 24 de ore. La prima vedere, pare un mix intre Facebook si Instagram, cu o interfata placuta si destul de aerisita. Tsu poate fi accesata si pe Android sau iOS. Aplicatia pentru Android respecta noua linie de design material. Cei care folosesc un iPad trebuie sa se multumeasca deocamdata cu varianta pentru iPhone. Reprezentarea in Romania e destul de slaba pana acum.
Desi se incearca limitarea spam-ului, filtrele par destul de ineficiente, cel putin la inceput, iar primii utilizatori profita din plin de asta. Unii au semnalat insa si probleme de securitate si au remarcat lipsa conexiunii securizate. Oficialii Tsu au raspuns ca vor implementa insa zilele urmatoare standardul SSL.
Pana acum, am descoperit destul de putin continut valoros. Majoritatea utilizatorilor noi sunt tentati sa ceara masiv like-uri, prieteni si share-uri, abuzand de hashtag-uri generice. Exista insa si utilizatori care au adoptat de la inceput noua retea si au ajuns acum la cateva mii de followeri, fara sa apeleze la tactici “murdare”. Dupa cateva postari, rezultatul "financiar" nu e insa nici pe departe atat de stralucitor: 0,01 dolari :)
De fapt, aceasta e inca una din criticile majore aduse retelei de socializare. Tsu incurajeaza de fapt continutul putin valoros, iar asta poate duce la un singur deznodamant, in opinia celor de la New York Times: un start zgomotos, utilizatori care isi vor da share intre ei doar pentru promisiunea de a aduna cativa centi, pentru ca totul sa urmeze soarta unei alte retele de acest gen, Bubblews.
Tsu ar putea urma insa si un alt drum. “Daca se va ajunge la o masa critica de utilizatori, Tsu va avea indeajuns de mult succes incat sa puna probleme retelelor mari de socializare, precum Facebook sau Twitter, iar continutul de calitate se va cerne treptat. Cu toate acestea, cel mai mult vor beneficia tot vedetele reteleleor de socializare, influencerii care si acum obtin bani de pe urma muncii lor, iar utilizatorii obisnuiti ar trebui sa inteleaga ca doar continutul de calitate va face diferenta de la cativa centi la zeci sau sute de dolari obtinuti prin intermediul Tsu”, explica Brooke Duffy, profesor de comunicare la Universitatea Temple.